SkrivPuff: skriv om att försäkra

Medan regnets droppar når den torra marken denna sommareftermiddag, sitter jag på vardagsrumsgolvet och försöker förstå. Hjärtat har fått kramp av att inte kunna få tala fritt. Händerna tycks leta efter din hand, men du är längre bort än vad de kan nå. Din närhet består av ett enda minne. Jag vill hitta ditt ansikte, men det är dolt. Det är ansträngande, eftersom jag inte vill glömma bort hur du ser ut. Jag känner dig inte, men ändå betyder du något för mig, och det kan jag inte begripa. Det är en kamp att inte känna något för dig. Och det är en kamp att inte sakna. Nu öser regnet ner, och i samma stund faller den första tåren. Jag vill veta. Jag vill vara säker. Hur gör vi?


SkrivPuff den 12 juli, skriv om att försäkra
Skribent: Emilia Arvidsson
Kommentarer
Postat av: petri

Ja hur gör man när man inte riktigt hittar.

Bra bra fint

2011-07-12 @ 21:03:26
URL: http://kugghjulsprins.blogspot.com/
Postat av: drumalex

Den där ovissheten har jag levt med ett antal gånger, förstår precis. Vackert skrivet. Och ja, de passar bra ihop, hade varit en spännande idé att para ihop skrivpuffstexter till en större enhet. Det blir ett himla letande och pusslande, men ändå.

2011-07-12 @ 21:47:09
Postat av: Ethel

Fint, vackert formulerat.

2011-07-12 @ 22:47:19
URL: http://tittelina.blogspot.com
Postat av: Pia Karlsson

Fin

2011-07-13 @ 09:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback