Kokosrostad Müsli med Nötter

 En stor sats müsli som kan läggas i skål. Lika bra att göra den stora satsen, så räcker den för många frukostar och mellanmål framöver!

Välkommen att testa min müsli!

 

Torra ingredienser

3 dl hackade nötter, olika sorter, tex cashew, hasselnötter, valnötter

2 dl kokosflingor

2 dl pumpakärnor

1 dl solroskärnor

4 dl havregryn

4 dl rågflingor

 

Att blanda ihop

2 dl hett vatten

4 msk kokosolja

2 msk rapsolja

3 msk honung, agavesirap eller liknande

 

Att krydda med

Kardemumma och kanel efter smak!

Även linfrö kan läggas i müslin efteråt!

 

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda de torra ingredienserna. I ett glas: hett vatten, kokosolja, rapsolja och honung (eller liknande). Häll över de torra ingredienserna och blanda ordentligt. Smörj en långpanna (plåt) med lite rapsolja. Häll i müsliblandningen, dofta över kanel och kardemumma. In i ugnen för rostning! Rör om var 5:e minut med en stekspade eller annat redskap. Låt vara i ugn i 20-25 minuter! Viktigt att hålla koll så att den inte bränns vid.

 

 
 
 

 

 

 
 
Välkommen första advent på söndag. Klart att vi måste ha med ett pyntinlägg då!
 
Jag hade i lördags rimstuga med mitt hjärta. Vi sålde julrim för en tia styck! Snart kommer ett inlägg om min juletikettsverkstad!
 
Kärlek till mina väninnor Ulliz & Emily. Vad jag saknar er!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback