Drömliv - hur då?

 
 
 
 
Dagens tema och föreläsning handlade om att leva sitt Drömliv. Efter varm kram imorse begav jag mig till föreläsningen som hölls av Ann Ljungberg och Camilla Lebert Hirvi
 
Båda lever som digitala nomader, och bor där det passar dem, deras arbete är inte platsberoende. Ann ger olika författartjänster (och har börjat med digitala affärsmodeller - för dem som vill bli digitala nomader eller har liknande behov av att inte vara platsberoende), medan Camilla arbetar som både livsdesigner och parterapeut.
 
I stora drag handlar det om att leva det liv som man vill ha. Och det betyder inte nödvändigtvis att du blir en digital nomad. Jag kategoriserade mig själv som bofast när frågan kom upp, och jag tycker om mitt hem och lägenhet, min trygghet. Att få vara nära mina vänner och veta hur dagarna ser ut. Så fungerar jag.
 
Men! Det som jag också funderat mycket på den senaste tiden är hur vi skapar livsstilar, som sedan är svåra att leva upp till, det blir kanske rentav en börda. Jag tror mycket på att inte ha en massa prylar och saker, utan lägga pengar på att vara mer ledig (tid = pengar). Jag har en svaghet - och det är att jag gärna lägger pengar på mat. Men vi måste ju alla äta, eller hur? Det här är mina egna tankar om livet, var och en av oss hittar själva sätt att skapa våra liv. Men kom ihåg att du inte alltid måste göra som alla andra....
 
 

 
Frihet vill vi ha. Men vad är frihet för dig?
 
Frihet för mig är att inte behöva oroa mig för morgondagen. Att ha mat på bordet. Kunna träna när jag vill och orkar. Att själv få välja.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback