Ett friare liv?

 
 
"The art of hanging around"

Meningen är tagen ur boken "Reportage - att få fakta att dansa" (Anders Sundelin)
 
Har läst dryga 50 sidor, och måste säga att den ger inspiration. Och den väcker frågor som vilken sorts journalist vill jag vara och hur mycket vill jag ge?

Imorgon vänner, ska jag på frilanskurs som bland annat anordnas av Camilla Björkman. Kursen är riktad till nybörjare, men jag kommer få nytta av den, jag känner det! Den andra personen bakom kursen är Jonas Ohlin. Jag har följt Camilla litegrann, och tänkt att jag skulle vilja gå på kurs med henne. Och vad händer? Jo, en kurs skapades, som om de läste mina tankar!
 
Tillsammans har de skapat Frilansskolan
 
Jag tycker om att skriva, och att få uppdrag är spännande, roligt och bekräftande. Nästa år blir extra spännande - för då kommer jag försörja mig på riktigt på frilansandet. Det gör mig både glad och nervös samtidigt. Men jag har några månader på mig att förbereda nästa års skrivande - och det ska jag göra ordentligt!
 
 
 
Foto: Emilia Arvidsson
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback