En sådan cheesecake är alla värda

Det är så speciellt. Att faktiskt lyssna på sig själv. Man kan säga att jag är en rookie på det. Ibland lyssnar jag och lyssnar, men det ekar tomt.
 
Idag sa kroppen: du får träna lite.
 
Jag tassade iväg till gymmet och gjorde ett halvt styrkepass. Med lite lägre vikter.
 
Än så länge mår jag bra. Ibland hostar jag till, men jag har inte ont i halsen. Så jag bara hoppas hoppas att jag nu sakta men säkert kan återgå till träningen!
 
Det finns saker som man absolut kan göra när man inte är hundra frisk. Som att göra denna
 
 
 
 

200 gram Philadelphiaost naturell
3
äggulor
1 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
3 stycken äggvitor
3 dl grädde
1 citron
1 / 2 pkt digestiv
  5 msk mjukt smör

Gör så här:

Du behöver en form med avtagbara kanter!
Mixa digestivkexen till fina smulor och rör ihop med smöret.
Täck din form med digestivedegen.

Separera äggulor från äggvitor i två olika skålar.

Blanda äggulorna med färskost, vaniljsocker och strösocker. Blanda även i saften från citronen, samt zesten från citronen!

Vispa grädden i en tredje skål och vispa den ganska hårt. Vänd sedan ner den i äggule- blandningen.

Vispa äggvitor till ett hårt skum och även den ner i blandningen (äggula...grädde)

Lägg nu smeten i formen, du kan använda dig av en slickepott för att forma till den. Jag hade på lite extra zest som dekoration. Lägg i frysen, med folie ovanpå, minst 5-6 timmar.

Ta fram 20 minuter innan servering!

Hallonsås: jag tog ca 2 dl frysta hallon, lite vatten och kokade upp. La till 3 msk florsocker och blandade om. Mixade den slät. Den är god när den är lite varm!

Ta fram cheesecaken tjugominuter innan den ska serveras.

Hoppas att den smakar!

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh, gud så gott.
sv: Hihi, eller hur! Har två av världens finaste, mysigaste kissar, hihi.
Ja, katter är mycket sådana. Men skönt att den accepterat dig nu! Hihi.
Tack så hemskt mycket för din himla fina kommentar! Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
Kram. ♥

2013-02-12 @ 23:30:46
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Linnea - fotoblogg

sv: Tack så mycket! Ja, håller med, det är jättesvårt att hitta insperation när allting är grått och trist och längtar också efter våren!

2013-02-14 @ 01:44:40
URL: http://girlinthewood.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback