Skapa dig en vill-lista!

Det finns all anledning att fundera över vad vi exakt gör med vår lediga tid (egentligen all vår tid). Här hemma har vi under lediga dagar två listor: en vill-lista och en bör-lista. Trots att den första är den viktigaste, är det lätt hänt att man bara hamnar under bör-kategorin. Då får man påminna sig själv. Det är ett liv vi har, och trots att vi vet det, beter vi oss inte alltid därefter.
 
Mina tips att ha på vill-listan är följande:
 
Jag vill: bada med alla sinnen
 
 
Jag vill: vattna och vara nära naturen. Känna doften av blöt jord och höra en smattrande gräsklippare. Livet.
 
 
Jag vill: fundera över varför blåklint är så förbaskat vackra. Dess namn också. Skulle gärna heta Emilia Blåklint
 
 
Jag vill: plocka vinbär, smultron & hallon. Och dessutom äta dem. Med lite grädde & kanel. Eller bara naturellt...
 
 
Strax iväg för att träffa bästa tjejen vars illustrationer jag är ett stort fan av! Miss Asia!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback