Träning – vilken är den bästa?

 

 

Är man som jag allätare när det gäller träning, så är variation nyckeln för att inte känna tristess. För mig är nyckeln glädje, annars fortsätter jag inte. Den träning som ger mig mest glädje just nu är Soma Moves. Det är en träningsform där du enbart använder kroppen som redskap, och där du med funktionella rörelser bygger en starkare kropp. Den passar de flesta, för du kan lätt anpassa Soma Moves utefter var du befinner dig! Det gillar jag!

 

Den bästa träningen är den som du tycker är rolig. Sant.

 

Men det kan också vara så att vi bör göra den träning som vår kropp behöver. Jag har en hållning som en riktig akademiker och datorälskare. Axlarna är liksom roterade framåt och jag har en förhållandevis svag bröstrygg. Fortfarande är Soma Moves ett bra pass för mig, då man jobbar med rörlighet och styrka. Men jag känner också att jag skulle behöva vistas en del på gymmet.

 

Om du råkar ha några bra övningar (från youtube eller någon bok) för just hållning, axlar och bröstrygg, så dela med dig. Jag har nämligen upptäckt att man blir så himla snygg och man har en bra hållning! Och vem vill inte vara snygg?

 

 

 
Hållning folks. Hållning.
 
 
Foto: Christofer Lind
 
Kommentarer
Postat av: Erika Lauri

Vet inte om du brukar köra några av de här övningarna men latsdrag, hantelflyes och hantelpress har hjälpt mig massor med hållningen, även om jag har mycket kvar att jobba på :)

2013-11-24 @ 17:42:34
URL: http://erikalauri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback