Löpning & yoga – min melodi just nu

 

Efter en tids tuffare träning, med crosstraining och Grit strength, har jag känt att ryggen inte riktigt hänger med. Jag lyssnar, om än motstridigt, och har ändrat om i träningen. Just nu kombinerar jag yogaliknande träning i värme med löpning. Ska försöka få in lite soma moves igen, jag saknar den formen!

 

Jag har gått två gånger på Hot Mojo – en klass där man guidas med hjälp av instruktörens röst. Ingen musik. Oerhört fokus. Och jag älskar´t! Den senaste versionen är ett pass där man fokuserar på höften och att öppna upp i den regionen.

 

Löpningen då? Den blir spontan, den mäts inte, den bara är. Och det funkar för mig. Dagsform och humör avgör. Lyssna igen.

 

 

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback