Måndag. Solen skiner. Livet levs.

Jag just nu
Jag har lite svårt att fokusera - det är mycket som ska göras. Under mars månad har jag två intervjuer och två artiklar som ska skrivas. Och sen säljas. Det är den sista biten som kan vara lite svår. Men jag kämpar på. Igår var det så kallt att jag ett tag trodde jag skulle vara tvungen att gå baklänges. Snön föll och det var samtidigt fuktigt i luften. Det fuktiga var kallt, kallt, kallt.

Vet ni vad jag blev glad över igår? Ski crossen som gick på OS. Så häftigt. Och läskigt. Trots att jag var trött så tittade jag säkert nästan en timme. Det kallar jag mys, samtidigt som elementen äntligen sattes på igen. Så jag överlevde natten.


En låt till er - med Norah Jones - Chasing Pirates


Lite skriverier om måbrautmaningen...
Långsammare liv var det. Det funkar ganska bra. Om jag påminner mig själv. Jag försöker till och med skriva långsammare på datorn.

Förra veckan var speciell - jag tyckte om den. Jag tyckte om mitt uppdrag med Nutrilett. Och jag har blivit Kettle Bells frälst. Jag ska köpa klippkort i april! Och sen var det semmeldags - och vilka semlor sedan

Poängen för förra veckan är 8/9 - det är jag nöjd med - receptet är långsammare liv, fysisk aktivitet, vänner, semlor och acceptans!

Vecka 14 är alltså nu och jag har sju härliga dagar på mig. Vad ska jag göra? Fortsätta att leva långsammare, träffa Kinga på fredag och göra moodboards, imorgon tisdag är det tjejerna Maria och Klara igen (tänk om Klara kan krypa nu??). Jag kommer att yoga idag också, vilket jag tror påverkar mitt mående mycket!


-----------------------

Övrigt
Jag skrev igår på recensionen som jag ska skicka till fitmama - jag kommer att lägga upp länken här på bloggen, förstås!

Nu ska jag alldeles strax koka linssoppa - ni vet väl att kombinationen protein från linssoppa och från spannmål gör att proteinkvaliteten blir mer komplett?










Hon kikade ut genom dörren. Där fanns en hall med skor och jackor. Och även mannen som hon hade svårt att glömma. Men hon var bättre rustad - och återgick till sin bok och försvann från verkligheten. Nästan stolt. Men mest lättad över förnuftets kraft

Ung kvinnas tankar om svunnen kärlek - någon gång i en framtida sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback