Dagen till Ära

Jag är mer än trött. Och sängen lockar. Tänk. Klockan är inte ens tio. Och jag har möjligheten att bara lägga huvudet mot kudden och somna. Det kommer bli min sanning inom en halvtimme. Jag var ju så sugen på att blogga.

Sitter här hemma ensam i soffan och känner mig så nöjd. Har varit på ytterligare ett ViPR pass (här kan ni läsa om hur det var första gången jag testade) och måste säga att veckans träning blev av. På riktigt. Äntligen verkar den onda ryggen ha försvunnit, och nu yogar, promenerar och tränar jag mer eller mindre som vanligt. Det är skönt!

Det hinner hända så mycket mellan varven. Och blogginlägg skriver jag när andan är den rätta. Jag tycker om att blogga. Men det är också mycket annat som pockar på min uppmärksamhet.






En Sture fyllde 70 år. Samling med mysljus och blommor        Foto: C. Lind



Nya ansikten i Livet                                 Foto: C. Lind



Samtal matchar bra med mat                            Foto: C. Lind



Tårta matchar med mage                              Foto: C. Lind




Jag och hjärtevännen stannade tills skymningen passerade



Det kom en tid för arbete. Som jag arbetade. Ja. Bilden är tagen idag på eftermiddagen



Men så var det detta med min mixer. Den har väntat tålmodigt sedan födelsedagen, för att bli använd....




Och dagen till ära (idag) blev det en kanongod bananshake med banan (1,5 st), citron (saft från en liten), mjölk (3,5 dl) och kryddat med en gnutta socker, kanel & kardemumma. Det var precis vad jag behövde. Och du förstår, det här är en riktig mixer. Med finfin motor som spinner. Jag blev alldeles glad! Tack till min finaste!



Du har väl inte missat min kundaliniyogaartikel? Det är Janne Spetz som satt ihop programmet för Livskicks läsare. Välkomna in! Det är Christofer Lind som har tagit bilderna.




Låtar som hjärtat vibrerar till

Jag saknar dig mindre och mindre (Melissa Horn)
Emmylou (First Aid Kit)
Some die young (Laleh)



Den där halvtimmen har gått nu....Dags att sova!






Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar Gillar!

2012-02-09 @ 22:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback