Hur ska man göra?

...för att vara nöjd med det man har? Kanske ska jag börja uppskatta det jag har, på ett medvetet sätt. Jo, för det är där jag kan börja, med det jag har. Vänner kommer nog högst upp, och familjen så klart. Min tro gör mig levande, mitt intresse för att måla ger mig kreativa möjligheter...Min drivkraft gör att jag är där jag är. Jag är tacksam för att jag har någonstans att bo och mat för dagen. Tänk efter om jag inte hade allt det här? Det skulle kännas. Jag pratade med Agnieszka om det här med att vara nöjd. För ofta är vi ju inte det, vi har inte det vi vill ha och när vi väl får det - ja, då är man inne på nästa mål. Andas in glädjen över det du har - här och nu! Att ha hälsan är också viktigt och kan inte värderas i pengar. Och jag är lycklig för att jag kan läsa och skriva. Och ibland, även om det inte är ofta, så kan jag njuta av att läsa en bok. Är jag ensam om att tänka på dessa saker? Jag tror inte det. Har ni några funderingar som går i tacksamhetens tecken? Skriv gärna ner en tanke i så fall!

Nöjda kramar
Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback