Första advent och hopp inför framtiden!

Hej kära bloggläsare! Hoppas att ni har haft en trevlig första advent. Jag och Agnieszka var i kyrkan där en fin mässa firades. Sedan var det traditionsenligt kyrkfika där vi träffade några vänner. Vi begav oss sedan på en liten utflykt på stan och jag kan nu stolt meddela att jag har inhandlat min första julklapp! Till vem tänker jag inte avslöja men det känns som ett kap! Tack Agnieszka för hjälpen!

Nu är jag hemma hos Ulliz och har ätit lite goda rester från i fredags. Ska iväg på adventskonsert om några timmar, men tar det lite lugnt just nu. Sven är dessvärre sjuk, så jag går solo, men om jag inte har fel så kommer Carlos dit. Det ska bli mysigt!

Jag längtar lite till nästa vecka eftersom jag då får reda på hur det ska gå med lägenheten. Ni som bor i Stockholm vet ju hur svårt det är att få en lägenhet. Men jag försöker hålla mig optimistisk, även om jag ibland oroar mig. Men att ha ett eget hem är nu mitt mål och jag ska kämpa in i det sista! Jag har aldrig haft en egen lägenhet, om man inte räknar med den på Lappis, men det var ju en studentlägenhet och där kände jag inte så mycket för lägenheten eftersom jag skulle flytta därifrån.

Så, nu ska jag ta mig en kopp te och surfa vidare!

Kram
Lussebullen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback