Hälsomässan och planer för dagen!

Hej kära bloggläsare!
Det blev inget bloggande igår för jag var ute och rörde på mig hela dagen. Först ut var hälsomässan, så jag tog pendeln mot Västerhaninge och klev av i Älvsjö. Jag hade då fantiserat fram att jag skulle vara helt själv på mässan eftersom alla jobbar. Min tanke var fel, det var väldigt mycket folk, helt smockfullt. Men jag fick ut mycket av mässan i alla fall: dels fick jag tips på hur jag skulle gå för att hinna se allting (jag menar: var börjar man, men som sagt jag fick hjälp). Det var fler kategorier under denna mässa: träning, kropp och själ, kost och behandling och relax. Det fanns även föreläsningar, men jag gick bara på en (och då såg jag inte ens hela) som handlade om detox. I en del montrar fick man prova på lite olika aktiviteter, bland annat massage, stretchmaskiner och styrka. Det fanns även något som hette Panna fotboll, som går ut på att man spelar en mot en eller två mot två i ca tre minuter. Den som gör flest mål under tiden vinner. Men! Lyckas man göra en tunnel på sin motståndare så vinner man automatiskt (man gör en ”panna”, som jag läste i Metro.

Givetvis är det mycket försäljning på sådana här mässor och jag föll för en monter med wellness musik, ett företag som heter Theta. I deras monter fick jag möjlighet att lyssna på deras skivor, vilket jag också gjorde. Jag köpte fyra skivor, lyssnar på en av dem nu: drum medicine. Musik med mycket inslag av trummor. Ganska mysigt har jag det. En av skivorna handlar lite om mental träning, den är jag faktiskt nyfiken på! Ska gå vid tre då jag har träff i kyrkan klockan halv fyra med gamla konfirmander. Vi ska prata med några norska representanter hur vår grupp arbetade under konfirmationstiden. Det ska bli spännande och trevligt!

Efter mässan åkte jag hem till Odenplan för att äta. Sedan var jag ju så inspirerad av mässan att jag gick och tränade (mitt gym hade också en monter!), det blev kondition och styrka (biceps, triceps, bröst, axlar och mage). Sen bar det av till Fridhemsplan där jag träffade Carlos och vi åkte till Kista för att träffa Sven. Vi åt på ett ställe som hette Saffran, det var persisk mat. Jag åt kyckling med saffransris, grillad tomat och lök. Sven åt lax med liknande tillbehör. Det var helt klart godkänt! Sedan var vi hemma hos Sven hela kvällen och tittade på TV, drack te, åt nötter och lekte med katten Frasse! Nu ska jag sänka musiken lite, dra upp persiennen och läsa lite i boken Ur balans. Jag är ensam hemma då Ulliz är på kurs. Och som sagt, vid tre så åker jag till Kungsan!

Mysiga trumkramar
Emilia
Kommentarer
Postat av: Kostrådgivaren

Lät som en trevlig mässa! :)



Ja, vi hade jättetrevligt, verkligen! God mat, massa prat, lite vin och choklad. Kan det bli bättre? :)



Ha en fin lördagsafton!

2008-11-08 @ 17:55:07
URL: http://kostradgivaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback