Cola och neddragna persienner...

Hade tänkt att gå och träna idag, men väl på Odenplan insåg jag att jag bara vill hem och ta det lugnt. Hemmet just nu är hos Ulliz, och jag trivs bara bra. Ska snart göra mig en värmande kopp te. Funderar lite på att kolla på någon film, eller läsa lite i min bok. Mamma kommer hit vid fem, men vet också att hennes förmåga att komma i tid är lite sisådär...Men ikväll då är det dags för mig att lära mig om sparande. Jag har något att spara till och det är resan till Thailand som jag vill göra om två år, på vintern. Men först måste jag få lite ordning på ekonomin och ha någonstans att bo. Och jobb - ringde idag på ett jobb som jag sökte förra veckan och pratade med en tjej som är ansvarig för rekryteringen. Hon sa att de inom några dagar ska börja kalla på intervju. Dock är det många som har sökt...Men jag är ändå positivt inställd! Sedan tittade jag även på andra annonser idag - utan att hitta något särskilt - det märks kanske att konjunkturen är på väg nedåt?

Imorgon ska jag och Ulliz jobba lite med projektet - det kommer nog vara så att vi tar med en tredje person som kan hjälpa till att rodda inför föreställningen, och någon som kan sköta ljud och ljus. Det är alltid bra att ha en extra hand!

Ni får ha det så bra än så länge - själv är jag lite pömsig, sov lite dåligt i natt (igen)...

Kram
Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback