Te och kärlek till...

. ...mig själv denna kväll. Jo, för så är det, man måste ge kärlek till sig själv, även om det är svårt - älska din nästa som dig själv innebär ju en premiss, ni hänger mer på vad jag menar, eller hur? Så idag lovebombar jag, såsom författaren och coachen Mia Törnblom brukar tipsa oss om. För jag har varit bra idag, dels för att jag är jag med hela kitet, jag var på en promenad med lillen - och även om jag var någonstans i den negativa sfären så gick jag ändå! Och så här i efterhand vet jag att jag minns de vackra gula löven på marken, deras lukt och prassel. Deras virvel och Marius´ nosande. Solen som lyste upp hela tillvaron var varm, trots att det blåste. Och mitt i detta underbara var jag, en människa som tänker och tänker och försöker vara medvetande i nuet...Och jag var nog med där någonstans, även om det inte kändes så då.

Nu är jag i alla fall hemma hos Ulliz och har tagit en ostmacka och te. Tittar på film på 4:an , se upp för dårarna och den är bra, manar både till tårar och skratt! Det var länge sedan jag såg en svensk film, eller film över huvud taget. Kanske bio någon dag, det skulle vara skönt att se någon romantisk komedi…Jag sår ett frö i alla fall. Men så var det här med den köpfria månaden: det har inte riktigt gått som jag hade planerat - men jag försöker. Jag köper inga ”saker” men däremot blir det att jag äter ute. För hungrig vill jag inte vara! Nu när jag är lite på resande fot, så skulle det vara bra med ett portabelt kylskåp, där jag skulle kunna ha lite mat!

Dags att lägga sig! Imorgon ska jag ringa på ett jobb, keep fingers crossed!

Nattelinatt
Emilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback