Vänner en grå eftermiddag...

...är vad som erbjuds på TV denna onsdag. Det är vecka 44 nu, så många kids har ledigt från skolan - det kända novemberlovet. Alla borde ha ett sådant så att man kunde resa bort en vecka. Mörkret tar över landet, det blir kortare veckor (ljuset tänkte jag på) och jag märker tydligt att det påverkar piggheten. Men sedan finns det massor av mysiga saker man kan göra under sådana höst- och vinterdagar. Cafébesöken lär öka samtidigt som mörkret gör det. Finns många mysiga sådana i Gamla stan, men även runt Odenplan. Jag och Agnieszka planerar att göra ett besök på ett café som enligt Agnieszka gör väldigt god varm choklad - så det ser jag fram emot!


Nu har jag zappat över till svt1 och där visas ett minnesprogram om Göteborgsbranden på ett diskotek som skedde för tio år sedan. Den största brandkatastrofen i modern svensk tid. 60 personer dog. Hemskt.


Jag tror att det är andra eller tredje veckan i rad som vattnet är avstängt - hela dagen. Det är först när det är avstängt som jag inser hur pass beroende är av vattnet - duscha, koka kaffe, tvätta händerna, ge Marius vatten...ja, ni förstår vad jag menar..


Ciao
Emilia


Så här väl vädret ungefär....Ute på Åkeshov, oktober 2008
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback