Blogg som arbete?

Fick ett jobbtips av Emily idag, att arbeta som bloggare på sighten http://www.whatsupsthlm.se/ . Jag hade inte en aning om dess existens, men tanken som sådan är lockande. Fast då skulle jag låta morgonsolens sanning vara min privata och sedan starta en jobblogg. Först ska jag granska sighten för att se om den passar mig. Som arbetsprov lämnar jag denna adress. Men ni får gärna gå in och kolla in sidan, kanske har ni några tips åt mig? De mottas gärna i kommentarsfältet!

Tidig uppgång har det varit idag. Klockan ringde 06.00 och det var nästan lite chockartat. Tur nog så är ljuset uppe tidigt, så det var inte lika jobbigt som i vintras. Men oj, det var nära att jag la mig igen, efter att jag hade varit på toaletten. Det är lite roligt att "höra" sin egen argumentation när man är så där trött: "det vore såå skönt att lägga sig igen....varför ska det vara nödvändigt att gå upp så här tidigt...? men om jag bara lägger mig en liiten stund då?" Hehe, nej, jag var benhård och gick surt och lagade frukost enligt gårdagens meny som jag komponerade. Jag väntar på att Svenne ska komplettera med sin veckomeny! Sedan har jag fått förslag om att åka till Skärholmen för att handla grönsaker och Nisse Norr har gett förslag på hur man gör billig och god sallad. Kan det vara så att mina vänner tycker om när mat är dagens tema? Jag tror det!

Lite diffus planering idag så jag tänker nog göra en "att-göra" lista, för att få lite struktur. Vet att jag klockan 15.00 ska yoga igen, idag lite längre än igår, måste ju våga utmana mig själv. Det som fattas dock är en yoga-matta, men med tiden kanske en sådan kommer in i mitt hushåll också. Har hunnit med en del idag, bland annat köpte jag fin broccoli till soppan som ska göras. Nöjd med dagen so far, men det är mycket kvar av den att njuta. Jag har en massa lösa tankar som flyger omkring i mitt huvud, detta ska jag alltså råda bot mot.

Här kommer lite godbitar från igår! Den första bilden visar vårens första gratiskramare!

Kommentarer
Postat av: agnieszka

hmmm .... :-)



o vem är sötast - flickan eller tårtorna ?

2009-04-14 @ 21:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback