Jag tror jag är döende. Observera. Tror.

Fy 17 för förkylning. Känns som att hela jag är en toarulle full med snor. Nej, det här önskar jag inte någon. Har haft det hektiskt och detta är efterverkningarna. Kan någon komma förbi med godis till mig? Gärna lakrits. Huvudet känns som bomull och då har jag ändå tagit en ipren (tack Anna-Carina för att jag fick några av dig igår!). Av någon konstig anledning är jag hungrig, det är ju inte så vanligt när man känner att man håller på att dö. Men! Jag har kylen full av mat! Orsak: det blev kvar en massa igår efter konfirmationsåterträffen, så vi delade upp det som var kvar. Bodil gjorde fantastiskt surdegsbröd och i morse klockan fem när jag inte kunde sova, så tog jag en skiva och la på den polska korv som jag inhandlade för några dagar sedan. Gott, även när livet i övrigt känns sådär. När jag låg i sängen och försökte somna så körde jag mitt vanliga "medveten närvaro"-stuk där jag går igenom kroppen och där jag känner av va jag har ont, var jag känner mig avslappnad...och inser att jag är i STORT behov av massage. Ryggen och nacken är stela av allt stressande. Men det får bli när den här förkylningen har gett med sig! Kan det vara snart eller?

Träffen var jättebra, men det var lite stressigt precis innan. Hade missbedömt tiden och helt plötsligt skulle jag packa sakerna till träffen (ostar, kex, kaffe, mjölk, oliver etc), göra tre pastasallader och sminka mig - på en timme! Jag har aldrig skurit champinjoner i sådan takt förut, och samtidigt stekt bacon till kycklingsalladen. Nej, jag förstår att min kropp är sur på mig just nu. Med all rätt! Känns som en bakfylla, fast utan att ha druckit alkohol. Det kliar i hals och öron (!). Tur att detta enbart är några dagar (peppar peppar).

Nu ska jag läsa lite och stänga av komputadoren litegrann - sa jag att jag var sugen på godis?






Fantastisk bok som jag fick av min vän Mats...



Kolla in det här!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback