Promenad gör susen - men vad händer mer?

Snön knarrar under skorna. Solen skiner och kameran åker upp med jämna mellanrum. Det är kallt, men med långkalsonger kommer jag långt. Jag kisar upp mot himmelen och minns november - solen var nog inte ens framme 10 timmar under hela månaden. Jag går Sockenvägen ner och svänger upp på Stockholmsvägen - husen ser juliga ut med snön och stjärnor som lyser i fönstrena.

 

Fick en, eller några, överraskningar när jag kom hem:

 

 

 

 

 

 

Visst skrev jag om saffranskakan som jag ska göra? Och nu har jag hittat receptet som jag tänkte mig:

 

Saffranskaka

 

Först när jag skrev saffranskaka på olika sökmotorer så kom det bara fram olika form av sockerkakor med saffran i - men jag var på jakt efter den "lätta" varianten - och nu fann jag den, så jag kan pusta ut. Dessutom vet jag nu hur jag ska göra mina piroger - TACK DOROTA!

 

Nu ska det ätas lite ägg. Sen ska jag in till staden. Jag har fortfarande Svennes klappar kvar att göra, men jag sparar det till senare. Stressad? Nej, bara lite fundersam...

 


MIN PROMENAD I BILDER








Kommentarer
Postat av: Dorot

Det var så lite så. DU kan tänka på mig som kommer att mysa ensam hemma medan ni äter pirogerna. Hoppas de blir goda.

Kram

2009-12-22 @ 21:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback