Kallt men vackert väder!

Ja, verkligen. Mössa och vantar är ett måste men sedan är det bara att njuta! Var ute med Marre (igen) och nu sitter vi i soffan och myser - vilken fredag! Snart ska jag sätta igång att laga mat, det blir en tidig middag idag, för sedan ska jag in till stan. Jag ska testa ett recept från tasteline:

Pastasås
1 tomat
1/2 paket bacon
1/3 paprika
1/2 buljongtärning
1 vitlöksklyfta
Matlagningsgrädde
2 "bollar" med tagliatelle, pasta

Bryn bacon, paprika och tomat.
Häll på matlagningsgrädde så det blir såsigt och gott.
Pressa i vitlöksklyftan och smula i tärningen.
Koka under tiden pastan. När den är nästan klar, häll i pastan i stekpannan och blanda omkring med såsen några sekunder.

Helgen blir lite lugnare än vanligt, i vanliga fall brukar jag ha en massa inplanerat. Imorgon eftermiddag ska jag till Farsta och hjälpa Sven att städa. Den första mars är det visning på lägenheten, så då måste allt vara tip-top! Sedan ser jag mycket fram emot söndagen för då kommer Maria och Mike över på fika och för att kolla in den nya lägenheten!

Sitter och kollar på gamla Melrose Place serien, riktigt underhållande!

Kram till er denna soliga dag!
Emilia
Kommentarer
Postat av: cissi

åh det värmer att höra!

2009-02-20 @ 18:16:29
URL: http://cissisrum.blogg.se/
Postat av: Nisse Norr

Ser ut som en lättlagad o god pastasås. Enkla rätter som gärna får vara goda är min melodi. Och pastasås kan ju varieras i det oändliga. Ibland blandar jag linser i såsen o det funkar det med. Tomat i alla former är förstås ett måste o så bra att det är min favoritsak av alla saker av alla färger. Här går det åt massor av tomatketchup. Även rivna morötter kan man blanda i såsen om man vill det. Idag skulle jag helst vilja ha en varm god lasagne men så blir det inte för då måste man väl ha lasagneplattor hemma o det har jag inte o utan bil kommer jag inte till affären. Men kanske blir det pasta med sås istället. Lådor, stuvningar o gratänger är annars lite av min favoritmat faktiskt. Går bra att krydda som man vill o så är det så smaskigt. En riktigt fet o god pizza är heller inte så dumt men tror inte det finns att få tag på här, man måste nog till Italien. Avnjutes gärna med ett rörr chiantivin.

2009-02-21 @ 11:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback