Tisdag, en lugn sådan!

Sommaren närmar sig. Ja, så nära är den kanske inte, men det är dags för mig att hitta sommarjobb. Och då är det bra att börja i tid! Har redan frågat pappa om han kan kolla på sitt jobb om de behöver någon på halvtid. Sedan tänkte jag höra för mig på ett ställe i Solna, ett litet gym, ifall de behöver någon i receptionen i sommar. Nu på fredag ska jag jobba med Axa mage och hjärta, det är två nya pastor, och dessa ska serveras med carbonarasås som jag värmer. Det ska nog inte bli så svårt! Har försökt att nå säljaren, men inte lyckats, ska försöka igen senare idag. Dagen som sådan kommer att vara ganska lugn, vet att jag har en broccoli som måste ätas upp. Den kommer jag att tillaga hemma hos Sammy, då jag ska dit om en timme eller så. Vet att Marius väntar på mig! Åh, hörrni, det är sol ute! Fantastiskt skönt med ljuset som har återvänt till vårt avlånga land. Ja, ikväll måste jag hitta på någon slags middag till mig och Sammy. Hm, jag funderar seriöst på thaikyckling. Det var länge sedan jag åt det och jag är riktigt bra på det. Det som behövs till det är förstås kyckling, aubergine, röd currypasta, kokosmjölk, limeblad, fisksås, ris....Idén känns bra, inte sant?

Dags att göra sig i ordning för att gå. Tar med mig en bok som jag kan läsa hemma hos Sammy. Ta hand om er! Tack för alla kommentarer den senaste tiden!

Emilia

Ps. Har ju inte ätit en enda semla i år - ska jag köpa till ikväll?



Jag kan ju alltid fundera på saken...
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Vad kan det vara för filmstjärna på bilden som ser ut att vara så klok, rolig och hjälpsam, och förresten inte minst snygg!!! Att lägga ut en bild i etern är väl också ett realt sätt att realitetspröva realiteten! Jovisst kan man väl pröva sina föreställningar om man vet hur. Verkligheten är ju inte statisk utan ett dynamiskt flöde som man själv påverkar. Är ju bra då att hellre vara en spelare i matchen än att vara bollen.



Mums för thaikyckling. Den skulle jag gärna vilja realitetspröva i mun och mage. På tal om realiteter så är det visst bokREA.



Kram med kurr och surr och knorr från Nisse Norr



Ps. Sommaren närmar sig och alla sätter fart.

2009-02-24 @ 13:26:12
Postat av: Anonym

Coooooool ;)

2009-02-24 @ 22:29:04
Postat av: Giulia

Sv: Ja verkligen, och nuförtiden tycker ju inte ungdomar i min ålder att det ens är kul att festa/ta studenten om man inte är aspackad. Jag förstår faktiskt inte det, helt sjukt hur någon ens kan vilja supa sig så full att man inte ens kan stå på sina egna ben. Jag vill minnas min student! :)



Tack för tanken, kram,

Giulia

2009-02-25 @ 09:32:00
URL: http://giuliaburman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback