Arbetsprover...behöver svar på frågor!

Jag skickade in en spontanansökan till tidningen måbra häromdagen och fick svar idag att den skulle skickas vidare till en person som eventuellt skulle vara intresserad av hyra in mig som skribent. Men jag fick också tipset om att jag skulle skicka in ett CV (inga problem) och arbetsprover. Jag har ju inte fått något publicerat, men jag har följande tanke: för två år sedan vann jag en tävling med ett recept som jag hade satt ihop. Och till det receptet är det en beskrivning på hur man tillagar rätten - tycker ni att jag kan skicka in det som arbetsprov? Sedan kan jag tänka mig att faktiskt skriva ihop en artikel - t ex om mina och Svennis eskapader ute på Gröna linjen. Men kan jag skicka in ett arbetsprov som så att säga inte har blivit publicerat? Och om det är så att ni tycker att jag kan det - ge mig gärna förslag på artiklar som är kopplade till kropp och själ!

Vidare kan jag berätta att jag ger mig in på en helvetesträning tillsammans med Carlos idag - vi ska spinna tillsammans på Friskis och Knubbis på Skanstull. Klockan fem är det sagt att vi ska träffas - och klockan sex drar det igång. Är jag i form för detta? Har ingen aning...Lite läskigt är det!

Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback