Det är ju så...

...att ljuset kommer för att stanna! Kanske är det så att all denna väntan på längre dagar är värt det? Fast det känns ju inte så i december och januari. Nu är det i alla fall mörkt, men jag har fått min dos av ljus. Ska snart gå ner till Solna Centrum för att träffa mamma och då tar jag med mig lillkillen! Imorgon ska jag äntligen hem till lägenheten. Det som jag kommer sakna är dock sängen här i Solna - den är så skön att sova i!

Jag kan också meddela att ni kan se bilderna från vår sista färd på Gröna Linjen på Svennes blogg: www.musakon.webbland.se/blog

Vet ni, jag var inne på min skolas hemsida, där jag pluggade ekonomi en gång i tiden (gick ut i början av 2006) och fick plötsligt en dust av nyfikenhet: skulle jag kunna doktorera i ekonomi? Alltså gå på forskarutbildningen? Det positiva är att marknaden ser ut som den gör, vilket gör att det är perfekt att studera vidare och dessutom så är utbildningen väldigt bra. Men är jag redo att sätta mig i skolbänken igen? Bara en tanke - ge mig gärna feedback!

Jupp, imorgon ska jag vara testperson för intervjumaterial. Temat är döden...jag undrar vilka frågor jag kommer få. Och vad jag kommer att svara. Det ska bli intressant!

Take care out there
Emilia



Vår, vår. Härliga vår...
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Ja dr E Arvidsson låter ju bra. Doktor i ekonomi är väl minst lika bra som doktor i filosofi. Filosofer klarar man sig bra utan men vad gör man utan pengar. Planka på tunnelbanan kanske och blir haffad av lagens långa arm. Nej fy bubblan för jur dr och fil dr. Ek dr ska det vara.

2009-03-18 @ 11:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback