Åh, vilken helg - lite gladare, lite brunare!

Nu mina vänner har jag kommit upp från gården. Där la jag mig på filten och skruvade på mig fram och tillbaka - vad ovant att faktiskt ta det lugnt. Det är ju så att kroppen kan inte vara aktiv hela tiden. Utan att bara ligga och andas, det är godis det. Godis ja, har köpt en massa till mina bekanta, som jag ska besöka från och med nästa vecka - det ska bli roligt och jag hoppas att bloggen kommer att kunna uppdateras. Ja, hur ska det annars gå?

Jag såg filmen Illusionisten igår och blev alldeles kär i färgerna. Hur tänker jag då? undrar ni kanske. Ja det var något med färgerna, mycket brunt och beigt och det var så enkelt men ändå gjorde denna illusionist (Norton) så fantastiska saker. Jessica Biel var ju inte heller helt fel. En saga med oanade händelser. Och så färgerna. En film helt i min stil.

Ute på gården ja, det var ju mysigt när jag väl lugnade ner lilla kroppen. Hade med mig en kudde också, så där låg huvudet bra. Hunden Ida och hennes två hussar kom förbi och satte sig lite längre bort på gräsmattan. Givetvis så kom hon och hälsade på mig. Jag och hundar alltså. Det kan inte bli bättre...

The Secret
har legat lite på is men tog mig an den idag. Det jag kan konstatera är A. Mycket handlar om dina tankar och genom tanken kan du få det du önskar (enligt The Secret). Då är jag själv mer förtjust i det som Kay Pollak säger: all förändring börjar på tankens nivå. Det känns mer greppbart. Att mina tankar på något sätt gör att jag får det jag önskar - känns lite skumt. Även om det givetvis är bra om det är så. Dessvärre så är det viktigt, enligt Hemligheten, att tro på detta. Stenhårt. Och det gör inte jag. Naturvetare som jag är! B. Jag läste idag om tacksamhet och det är något som många självhjälpsböcker tar upp. Bra tycker jag, för tacksamhet ger otroligt mycket tillbaka. Jag har för vana att ofta tacka för det jag har och det gör mig också medveten om vad jag har.

Middag blev förstås i vanlig ordning. Hade först tänkt att göra sojapannkakor men blev sugen på lax. Lax it was. Med ugnsbakade potatisstavar och morotsstavar. Lite färskost fick tjäna som sås till detta. Gott och nyttigt. Men jag är lite sugen på något...Vad sägs om te och lite mörk choklad? Ja tack. Men jag vet även att du har lite chokladkaka hemma...




Kommentarer
Postat av: VIKTORIAE - Bloggen om självkänsla och annat!

Sv; Vad härligt att du strävar efter att bli positiv! Tacksamhet har jag tagit upp i ett tidigare videoinlägg, det är oerhört viktigt.



Har också läst "The secret", det verkar så enkelt men kan ändå kännas så svårt men ibland så känns det som att det funkar..

2009-06-01 @ 07:56:58
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback