Dagen har sprungit iväg!

Men det är väl ett kvitto på att jag har haft roligt! Friskisträningen gick okej, var där en timme och stånkade, sprang en kvart på bandet, gjorde lite rygg, biceps och triceps samt bröst. Men efter ett tag tappar jag lusten - men jag vet mycket väl vad det är jag behöver: bra träningsmusik! Så jag ska höra med min vän Carlos om han kan hjälpa mig!

Efter träningspasset träffade jag Carlos och han följde med mig till Akademibokhandeln där jag fyndade lite bland pappersvarorna - det blev två nya pennor samt ett kollegieblock i rutor och en finare block som jag ska använda som inspirationsbok! Har haft en sån bok tidigare och den gav verkligen resultat. Varje förändring och resultat börjar på tankens nivå. Det är med tanken som processer startar! Jag har en del saker som jag vill förverkliga i maj månad, det handlar bland annat om mitt egna företag. Mer om det senare! Framför allt så blev jag glad över ett mail som jag fick för ett tag sedan - som jag tolkar det så ska man inte vara ensam i sitt företagande, utan det handlar om att ha ett team bakom sig. Hur ofta ber vi varandra om hjälp? Här är en text som jag tyckte var väldigt bra. Det är coachen Stefan Petersson som har skrivit den:

"Låt mig då frågan dig vid vilken ålder du tycker att man ska sluta be om hjälp? 15, 17 eller kanske 21? Du har säkert hört eller sagt själv "Men snälla, du är 15 år nu, borde du inte klara det själv?" eller "Du är 17 år, då är det dags att du fixar det utan min hjälp." Så vid vilken ålder ska man sluta fråga efter hjälp? När är det dags att stå ensam mot världen?
Vårt samhälle bygger på att man ska klara sig själv. Ensam är stark och gör man det inte själv så räknas det inte. När en journalist frågade Oprah Winfrey hur blir en person framgångsrik svarade hon "En person kan inte bli framgångsrik. Du klarar det inte själv. Alla som lyckas har ett helt team bakom sig."


Innan träningen har jag suttit lite med uppsatsen som jag har lovat gå igenom, väntar nu med spänning på fortsättningen! Min syster var här för ett tag sedan och vi gjorde (läs: jag gjorde) linssoppa med danskt rågbröd och goda pålägg!

Uppföljning av veckans mål: jag har fått i mig vätska, jag har rört på mig, fortsatt god inställning till livet och jag läser uppsatsen! Full pott med andra ord!



Kommentarer
Postat av: Bloggen om självkänsla & annat tänkvärt - Viktoriae

Sv: Hej och tack för din kommentar. Har inte tänkt på det förut, man frågar inte alltid om hjälp fastän man kan komma mycket längre med ett team bakom sig!



Tack för lästipset!

2009-05-13 @ 12:46:02
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback