En till dag i Östertälje! Och städning här hemma...

Ja, igår fick jag en snabbinbjudan till ett vernissage idag på morgonen - i Östertälje. Ni som är lite uppdaterade gällande vandrarna vet ju att jag var där för inte så länge sedan och vandrade till Brunnsängs kyrka. Men dagens utflykt var till Hagdalens folkhögskola som ligger ganska nära Östertälje station - det tar ungefär en kvart att gå. Inbjudan fick jag av min vän Henrik som är en grym konstnär! Sammantaget var det 24 elever som ställde ut, det första jag såg var en fotofilm som en tjej hade gjort, med musiken Hero av Mariah Carey. Det var ett självporträtt samt bilder på människor som betyder mycket för denna tjej. Fint var det, verkligen. Och Henriks saker var roliga att se, in real life så att säga. Vissa av föremålen hade jag sett på bilder tidigare. Eleverna hade bredvid sina installationer små kuvert där man kunde lägga ner kommentarer på deras verk. Jag skrev en del och lämnade givetvis en hemlig lapp till Henrik! Jag fick också lov av honom att publicera mina fotografier på en del av hans konst, det tackar jag för! De två sista bilderna är verk av två andra kvinnor!

Nu är jag hemma, syster Monika är här och pluggar till sin fysik breddning. Usch, jag kommer ihåg hur det var i sluttampen när jag skulle ta studenten - massor att göra och massor annat som man ville hinna med. Men det var ju värt det helt klart. Håller på att städar, tjejerna (Ulliz och Em) kommer imorgon så då vill jag att det ska vara fint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback