Helgdag med lugna inslag (minst sagt)

Hej därute i cyberspace! Ja, rubriken talar sitt tydliga språk, jag var på elvamässan, kom upp ganska sent. Men det innebär att sängen fick klart godkänt. Så pass att jag tog mig till drömmarnas land även när jag kom hem. Jag och Agnieszka gick och fikade efter mässan, det var längst uppe i Kulturhuset. Jag åt en fenomenalt god soppa, verkligen: räksoppa med saffran! 80 pix fick jag betala, men då ingick en god salladsbuffé och fräscht bröd. Så jag är nöjd och det som överraskade var deras ekologiska utbud, plus i kanten där.

Nu har jag fått hem två hyllor, jag köpte dem från Ida och jag är tacksam att Ulliz och hennes pappa körde hit dem. Och det var ganska tungt att bära, det måste jag säga. Nu funderar jag på att börja och fixa det lilla rummet och själv flytta in till vardagsrummet, men det kräver lite ork också. Men det som är bra är att jag nu har nånstans att ställa mina böcker.

Resten av kvällen är oplanerad - ganska skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback