Din möjlighet NU!

Så heter CD-skivan som jag ska lyssna på mellan 19.30-20.30.  Jag känner att jag har tappat kontrollen över mitt liv och ska inte gräma mig över spilld mjölk, är tanken. Alltså - jag agerar proaktivt. Om du vill veta mer om vad det innebär kan du läsa här och här. I mitt fall innebär det att helt enkelt försöka göra mitt bästa. NU.

 

Trots stress har jag hunnit med följande idag

- Äta frukost och lunch

- Ha det mysigt med tända ljus och te

- Gått på en timmes promenad i Gamla Enskede - very cool. Lite bildbevis kommer

- Läst sidorna 14-22 i Att föra bok. Om du inte vet vad det är kan jag säga som så här - en introduktion till bokföring!

- Städat vardagsrummet

- Sorterat tvätten

- Bloggat

- Varit lycklig

- Haft ett viktigt samtal

- Försökt påminna mig själv om vad jag gjorde i tisdags - och jag lyckades

- Lyssnat på P4 och då fått höra att Nationalmuséet satsar på bröd - läs mer om det här

- Skrivit en artikel om ovanstående (bröd) och skickat till fitmama

- Badat

- Läst i boken Good Enough

- Kommit fram till att jag har massor kvar att göra - men eftersom jag lugnt kan säga att min lista är good enough, så struntar jag fullständigt i det.

 

Det finns ju roliga bloggar och nu ska det tydligen röstas fram en kulturblogg - en av de nominerade är nolltalet.se, för att förstå vad det är de gör kan du läsa här. Lite roligt med en blogg som har musik som tema, men på ett väldigt strukturerat sätt.

 

Klockan är 19.13 och jag måste mentalt förbereda mig på "min möjlighet nu!" - har ingen lust, men skivan har kikat på mig med förebråelse att jag köpte den på Hälsomässan - förra året - och har ännu inte tagit vara på mina möjligheter. Fram med mandlar och russin samt ett hejdundrande gott te.

 

Dagens Grattis går till: Dorota som fått arbete i Lund. Jag och bloggen säger än en gång grattis och vi tycker båda (?) att det är lite synd att jag inte kan dela en flaska rött och mysa i Sveriges skönaste soffa (som Dorota alltså äger)

 

 

Kommentarer
Postat av: Matilda

hejaheja! lät som en bra lista, och fullt tillräcklig! pust! :-)



den andra bilden, med husen. är det där du bor? himlans fint var det!!



sv: ja det ska bli helt underbart härligt! längtar som sjutton!

2009-11-20 @ 08:55:04
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Dora

Du är så duktig, vännen! Du har gjort good enought, mer än så... Ta hand om dig, du är guldvärd.

Och tack så mycket för det sista avsnittet :) Jag saknade dig.

Kram

2009-11-20 @ 09:45:46
Postat av: Sven

Bra där Emilia! Vi vill ha mera mål och mål det kommer det att bli :D Kram Svenne

2009-11-20 @ 22:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback