Syrlighet. Surlighet. Dubbelliv

Jag laborerar lite med orden bara. Har ätit gårdagens soppa med sojagrädde. Gott. Och ett äpple till. Också gott. Känner mig harmonisk så in i bomben. Det är bra. Offerkoftan är av. Och det telefonsamtal som jag igår motsträvigt gjorde har gett resultat - ett roligare samtal var med Oskar - jag ska intervjua honom nästa vecka - det kommer mer om det senare.

 

Det var någon som frågade om mitt dubbelliv (Kinga) och då ska vi se, here it comes. Jag kan tycka att det är lite kämpigt att vara katolik. Inför andra. Inte inför mig själv. Och det gör att det känns som jag lever ett liv i kyrkan, där jag är aktiv dels på mässor och dels på basarer, på Malmskillnadsgatan och med gruppen som ska konvertera. Och ett liv utanför kyrkan. Jag kan utan tvekan säga att utan kyrkan skulle jag inte leva normalt och jag skulle inte ha den kvalitet som jag har i livet idag. Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att min tro ger mig liv. Kort och gott. Och underbart, för vi vill ju leva. Men samtidigt må bra av livet. Och det gör jag. Däremot är jag inte mycket för att gå in i diskussioner, jag har heller inte någon missionerande roll i mitt liv. Jag tar mer än gärna med mig vänner och släkt till kyrkan, men det är i så fall för att de själva vill. Så Kinga. Nu fick du och resten av världen en förklaring.

 

Idag är det Yoga 2 som gäller, på Friskis. Den börjar om två timmar. Jag åker ca 18.00 - för jag vill sitta en stund innan och läsa. Good enough - boken känns helt okej och jag tänker skriva en recension inom kort. Även om jag inte är perfektionist så tycker jag att boken fyller en funktion. Även för mig alltså. Till exempel det här med att säga nej - mer självklart att göra det idag än för kanske något år sedan. Men jag måste bli bättre och känna av i magen om saker känns bra eller inte. Feel the goosebumps är en annan metod, läste nämligen en gammal intervju med Lisa Nilsson och hon litar på sin gåshud. Alltså - din intuition kan ge dig mer än vad du tror.

 

Dags att stänga av - jag ska skriva lite brev.

 

 

För någon dag sedan, klockan 07.00 - var det en lövblåsare som levde rövare - jag fotade detta argsint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback