Inspiration från andra bloggar

Det är så att i bloggosfären är man sällan ensam och det är egentligen häftigt att det finns en möjlighet att på ett sådant enkelt sätt följa människors tankar. Jag tycker det är kul att "fastna" för bloggar och återkomma till dem. Jag hade ju ett inlägg här för någon dag sedan, gällande vilka bloggar jag följer. Det uppstår relationer med människor som jag inte känner - undrar hur det blir om man ses i verkligheten? Mymlan på bloggvärldsbloggen tar upp detta med marknadsföring av sin blogg och vad man inte ska göra. Det som ofta stör oss bloggare är dessa spammare, men jag har ännu inte råkat ut för dem (någon enstaka gång då och då).

Visst, jag kan ju ställa mig frågan vad målet är med min blogg. Och där är svaret inte entydigt. Till exempel så skriver jag för att jag verkligen tycker om det och ibland har jag riktiga bloggdagar då jag känner ett otroligt sug att dela med mig, av erfarenheter, av livet i stort. Eller så vill jag officiellt tacka mina vänner för att de finns. Eller så har jag lagat något som verkligen fungerar - och då blir det ett recept. Egentligen borde bloggen kanske heta: enemilia: en salig blandning. Men jag började med Morgonsolens sanning och så vill jag fortsätta att ha det.

Det jag kan känna är att det är spännande att hämta inspiration från andra bloggar, exempelvis när det gäller designfrågor eller teman. Denna vecka är det främlingsfientlighet som tema för Bloggvärldsbloggen, men känner att jag droppar den. Inte för att jag inte har åsikter, men jag vill skriva om annat. Fast å andra sidan är det en viktig fråga, eftersom det råder ett klimat där inte alla känner sig välkomna. Får se. Kan gå. På måfå.

För att avrunda så kan jag säga att inspiration från andra bloggar är kul- och denna vecka fick jag en lista som jag inte kunde motstå - här kan ni se bloggen som jag hämtade den ifrån


EMILIA - THE TRUE STORY



Vad tror folk om dig?
Eh. Jo när jag jobbar tror folk att jag är galen. Men när jag är bland vänner tror jag att folk tror (vad hände med att man tror i kyrkan) att jag är ombytlig. På gränsen till neurotisk.

Stämmer det? Shit, andra frågan ska alltså bekräfta det första. Både ja och nej. Idag till exempel är jag som en pensionär och sitter och ler mysigt åt Malou och gänget på TV4.

Vad får du oftast komplimanger för? För att jag är rolig. Och att jag ställer upp.

 Vad säger du för att imponera på någon? Att jag är iransk ljussättare. Fast då ljuger jag.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv

Brukar du skratta för dig själv? Jo.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Hej, masz chwilke? Mozemy pogadac na skype? Buzka

Var bor du? I en lägenhet

 Trivs du där? Svar: JA!!

Äger du några Converse: Nej.

Brukar du bli för full: Faktiskt inte

Är du allergisk mot något: Barn som pratar för högt på café

Hur svarar du i mobilen: Ja, det är Emilia

Vem ringde du senast? Jonas

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Och skicka in Hatting på webben

Antal timmar sömn inatt: Ganska precis 8

Sov du ensam: Jajemän

Brukar du komma i tid: Ja. Gärna för tidigt.

När blev du fotad senast: Igår efter yogan. Med en rullator.

 Hur känner du dig nu: Hungrig

Vanligaste färg på dina kläder: Blått, grått, svart, vitt

Vad tycker du om fötter: Jag tycker om mina fötter! De är fina!

Vad saknar du: Mannen i mitt liv

Hade du en bra kväll igår: Absolut, efterlängtad yoga och en halv pizza efter det - mums!

Favoritdryck på morgonen: Kaffe. Och sen lite mer kaffe. Med mjölk.

Rakar du benen: Jag kan avslöja att jag precis vaxat benen.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 22.00-00.00

Är du blyg? Nej

Sysslar du med någon idrott: Yag yogar och friskar på Svettis

Vill du hellre ha mail än brev:  Jag vill ha brev, såklart!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag vill tro

Är du nöjd med ditt liv: Ja. Men det får gärna gå i den riktning som jag valt. Livet utvecklas ständigt. Men just nu är jag nöjd!

Är du bortskämd: Det vet jag faktiskt inte.  

Vad gör du i morgon: Jobbar på Ica Supermarket Vanadis

Vad är det värsta du vet? Att inte ha kontroll över situationer. Kontrollfreak. Jag till och med frågar om folk har tvättat händerna innan maten. Fast mest på skoj. Och lite för kontrollens skull. Och jag tycker inte om att vara sjuk.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? 560 kronor på mat. Sen tillkommer det kanske en bio, en gång äta mat ute. Kanske runt 700 kronor på en vecka. I snitt. Men det kan variera.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Zarah Öberg

Vad längtar du till? Hälsomässan nästa vecka!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Och ja igen! Det har tillkommit de senaste åren!

Vad är det finaste du fått? Mina vänner

Hur gammal är du: 29 år och snart 11 månader

Du samlar på: erfarenheter. Och skratt. Och minnen.

Gröna eller röda äppeln: Röda äpplen. Gravenstein - så gott. Och så gillar jag polska äpplen!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Här får jag nog skriva Sven - men det är lite olika.

Gillar du golf: Golf är inte min grej. Alls

Vilken tid gick du upp idag: 08.15

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Är det okej att gråta: Självklart

När grät du senast: Igår

 Vad skulle du göra om du vann en miljon: Jag skulle ta semester och sen lägga resten av pengarna på företaget.

Bär du glasögon eller linser: Både och. Mest glasögon just nu

När går du upp ur sängen en helgmorgon: ca 9.00

Vill du gifta dig: Ja. Fast just nu nej. Så det blir ett nja.

Solar du ofta: Nej

Är du bra på att laga mat: Jag vill tro det ja. Senaste året har det hänt mycket på matfronten

Är du flygrädd: Ja. Särskilt landningen tycker jag är läskig.

Hur vig är du: Jag är kategori vigare. Sen jag började på yogan händer det grejer.

Är du musikalisk? Ehm, räknas det om man har skivor hemma? Som jag stoppar i CD-spelaren?

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten

Tycker du om sushi: Mums. Gott. Länge sen sist dock

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Kan man göra det? Får testa

Biter du på naglarna: Stolt kan jag säga att jag har slutat. Händer kanske ibland. Men svaret är nej.

Senaste låt du hörde: Sweet dreams


 

Kommentarer
Postat av: Dora

Härlig lista. Man blir sugen att själv svara på de frågorna. Kanske när jag har sovit lite och har mer ork. God natt vännen och tack för samtalet. tack för att du finns. Kram

2009-10-28 @ 22:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback