Vad kan det vara?

Ljuset gör lite ont i ögonen. Och nacken känns stel. Vaknade småsnuvig. Mogen som jag är inställde jag dagens jobb. Men det hindrar mig inte från att göra nyttigheter här hemma. Ätit två goda mackor med kalkon, druckit kaffe och te. Snart ska jag inta dagens frukost nummer två - havregrynsgröt med mjölk och massa nyttigheter. Och sylt - jajemän. Till det ska jag läsa lite i dagstidningen. Klockan halv tre ska jag befinna mig i Solna Centrum - träffa gamla kompisar från förr. Och då funderar jag på om jag ska ta med mig yogaombytet så att jag slipper åka hem emellan. Kan gå. På måfå.

Nästa vecka är det Hälsomässan - så otroligt roligt! Men jag vill sätta mig in i det, och känner att jag inte riktigt prioriterat det. Men imorgon ska här prioriteras, och min "chef" på Fitmama ska hjälpa mig med ett intyg så att jag kan få pressleg. Viktig vill man ju känna sig. Frågan är hur jag ska lägga upp det här med Hälsomässan, min tanke är att jag ska rapportera därifrån och sedan publicera på Fitmama. Har du någon vinkling som skulle kunna fungera? På temat Hälsa? Kanske någon intervju...Ge mig era tips!

Sen så är det så att Hälsomässan kryllar av människor i branschen - och det vill jag ta vara på! Emily sa något väldigt klokt igår, nämligen att små saker kan göra skillnad - ett annorlunda visitkort, en mapp med arbetsprover som känns personlig och proffsig...Det gjorde att jag vill göra i ordning några sådan mappar för att sedan dela ut till dem som jag känner att jag får kontakt med (måste ju dessutom vara snygg den dagen..!). Jag tänkte be Kinga om hjälp (hoppas hon läser detta!) och under helgen lägga ner tid på det. Kan gå. På måfå.

Nu. Havregrynsgröt. Hungrig. Mums!




Mat för några dagar sen...Linssoppa med smörgås och polsk korv!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback