Att ta steget

Kan innebära så mycket. Steget att till exempel ta det lugnare är minst lika viktigt som att vara driven och företagssam - i alla fall i mitt fall. Tänk vad många steg livet egentligen består av, vad många beslut vi måste fatta, stora som små. Och idag fick jag mig en dos av vad företagande kan innebära. Helt otroligt bra dag och jag är stolt över mig själv att jag faktiskt orkade hela dagen, mellan 9-16. Det var sex myndigheter representerade och det som gav mig mest var tillväxtverket och skatteverket. Men jag tyckte i och för sig att allt som sas kunde appliceras eller att det bara var intressant att veta. Men kanske att Tullverket inte är så intressant. Men man vet aldrig...

Jag skulle kunna göra en lång historia och dra vad som sas, men om du som läser denna blogg är intresserad av företagande och kanske vill starta eget - då kan jag verkligen rekommendera Starta-företag-dagen som man kan boka på skatteverkets hemsida under informationsträffar - där finns det även andra info-träffar som kan vara nyttiga att gå på. Det var två inspiratörer med på dagen och de sa också det, att det finns mycket gratis information och det ska man ta vara på. Men jag vill tillägga också - sålla, för det finns en massa som kanske just du inte behöver ta ställning till.

Det är inte lätt att sätta sig in - men det jag har märkt är att det lossnar efter ett tag. Nu har jag hört om begreppet moms så många gånger att jag nu faktiskt utan problem vet vad det är och hur det ska redovisas. Bara en sådan sak som att det lossnar gör mig otroligt glad!

Nu kommer här lite bilder - dels från mina morgonpromenader, sedan är det en bild på mig och moderatorn från Företagardagen (hon arbetar på Tillväxtverket) och sedan dagens middag - räkrisotto vars recept finns att hämta på fitmama eftersom jag skrev om det för ett tag sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback