Det finns hopp!

Hjärnan är ett speciellt fenomen. Vi har ju egentligen hela våra kropp, men mycket tar stopp på grund av tankarna i hjärnan - man tränar inte, för det "känns" tråkigt, man tror inte på sig själv, för man "känner" sig dum, ja, listan kan göras lång. Dags att omprogrammera! Livet blir enklare med en positiv inställning.

Jag har mycket att göra --> vad bra, mitt liv är rikt av aktiviteter!
Vad jobbigt det är med morgonpromenad... --> Vad härligt det är med endorfiner!
Måste söka jobb, vad trist --> Undrar vem som söker mig idag? Kanske att jag kan göra ett annorlunda CV?

Ja, ni förstår min poäng, ge gärna tips på hur man ska tänka mer positivt, det tas gärna emot!

Nu ska jag skriva en artikel om hälsostress, yeah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback