God Fortsättning! Gårdagen...

Solen lyser in mitt vardagsrum. Jag sitter på en av mina sängar (jag har två) på en ny pläd som har en romantisk tappning (rosor och vitt). Lite hostig fortfarande, men känner mig tillfreds med tillvaron.
Vi hade en fin julafton igår, jag, mamma och Sven. Sven kom redan vid tolv och vi hjälptes åt med resten av maten. Vi hann spela lite kort också, och Sven avancerar! Han vinner numera mot mig, och jag som är så bra på vändtia!

Kan meddela att pirogerna blev goda, såsom jag önskade mig. Men det var en hel del jobb. Framför allt är det svårt att få till degen. Och sen får man kavla på rätt bra! På julbordet igår började vi med barszcz som mamma hade gjort - alltså rödbetssoppa. Till det serverades pirogerna, som hade stekts på lite smör. Sen åt vi lite lax, potatis och sill. Plötsligt var klockan tre och det var dags för Kalle Anka. Till det serverades en mycket god saffranskaka med grädde och björnbärsmarmelad.

När vi hade kollat klart på Kalle & co blev jag jättetrött. Sådär att jag ville sova. Så medan jag och Svenne softade i soffan (typ halvsov) så fixade lilla mamma all disk (TACK!). Vi kokade lite julkaffe och sen var det dags att dela ut julklappar. Mamma fick en nattkräm från Annemarie Börlind, och te med tesil. Sven fick en härlig nötmix som jag inhandlade när jag var i Lund för ett tag sen. Mina julklappar var fina, men dem presenterar jag i ett senare inlägg.... Framför allt var det härligt att få vara med nära och kära. Vi tog en promenad efteråt, och vi gick in i en kyrka och sen när vi kom ut därifrån träffade vi...... ja, det avslöjar jag senare! 

Sven skjutsade mig till kyrkan runt niosnåret. Det var en fantastisk midnattsmässa - det kändes toppen att få vara där!




Kommentarer
Postat av: Ewa Arvidsson

Vov säger jag bara,himla fint att se alt detta nu Vad fint v hade igår! Vilket jobb Du har gjort tack för den fina maten oc de underbara presenterna .Att bara komma till ett dukat bord och njuta av Julen den bästa julen någonsinTack



Ewa

2010-12-25 @ 17:40:49
Postat av: Ewa Arvidsson

Det var så himla fint på bloggen att jag var tvungen att titta en gång till och skickade till mormorockså Mamma

2010-12-25 @ 17:47:20
Postat av: Ewa Arvidsson

Det var så himla fint på bloggen att jag var tvungen att titta en gång till och skickade till mormorockså Mamma

2010-12-25 @ 17:47:46
Postat av: Svenne

Ja, tack för allt Emilia! Julkram!

2010-12-25 @ 18:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback