Någon Annan

Lyssnar på Regina Spektor. Lever rövare i köket. Och undrar var du är någonstans? Välkomna nya läsare - om ni nu kommer in igen. Igår flög statistiken upp av någon anledning, därav mitt välkomnande. Håller på att rusta inför julen. Det betyder städning. I eftermiddag ska jag träffa några vänner i Solna Centrum. Och sen förhoppningsvis åka till herr Höckert. Om han behagar vara frisk.

Själv har jag också dragit på mig en förkylning, men den har en snäll karaktär. Saken är den, att den skulle kunna bryta ut på ett helt annat sätt. Men jag laddar med teer och hemliga brygder. Förra veckan var hektisk på det sociala planet, och det är inte konstigt att jag reagerar med en förkylning. Så är det.

Min kamera är på utflykt - men återkommer idag. Så då ska det fotograferas. Bland annat har jag fått min alldeles underbara nya almanacka. Åh, den är så fin! Det kommer bli ett till toppenår!

Julklapparna är annars inhandlade, det är bara en kvar! Håller på att pyssla med en, som kräver lite klister och text... Vad gäller julmaten så är det mesta under kontroll. Imorgon ska jag få coachning gällande de polska pirogerna. Och jag tänkte höra med Herr Höckert om vi kan åka och handla imorgon eller på torsdag (helst imorgon).

Det är inte klokt vad kallt golvet är hos mig. Inte klokt.







Jag borde ha förstått det där Undvikandet. Du vet att min Kärlek för dig är en illusion. Du använder dig av Nonchalans för att få mig på Andra tankar. Du kysser mig godnatt när du inte längre kan hålla emot. Vi är två, men enskilda. Du dricker dina Tårar för att berusas. Jag gråter andra tårar, efter dig. Det börjar ljusna, och horisonten blir tydlig. Jag går in i havets vågor och låter mig gungas. Du har försvunnit. Jag omsluts av allt annat förutom dig. Du är mig närmast. Din närhet gör ont, samtidigt som jag inte vill leva utan Den. När ska det ta slut?
Kommentarer
Postat av: Dorota

Grattis!!!!

och kram på dig!

2010-12-21 @ 11:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback