Tankekompott

Tanke 1
Jag hade ingen aning om att saker och ting kan vända till det bättre, även när det känns lite tungt. Tungt är också ett ord som kan tolkas på olika sätt. Medeltungt har det varit, men jag känner att jag är på väg. Någonstans. Det här med riktning kan vara viktigt. Att ha ett mål. Många tycker det är obehagligt att inte veta. Andra tar dagen som den kommer. Men samtidigt, vad vet vi om framtiden egentligen? Absolut ingenting. Vi kan ana, vi kan planera, men ytterst är det inte vi som styr. Och då kanske vi kan ta det lite lugnare på planeringsfronten. Fast vänta här ett tag, jag skulle nog klassificera mig som en planeringsguru i alla fall.

Tanke 2
Jag har en timme på mig - vad hinner jag? Jo skriva förstås. Kanske diska undan lite. Håller på att fixa te - rött ska det vara. Sen har jag en hel del att göra. Jag håller på att hjälpa en kvinna som ska åka till Polen i vår - och hon ville få lite information och råd. Jag kom på att jag skulle spela in några polska fraser på diktafonen som jag har. Men det kommer inte att ske denna timme som jag har

Tanke 3
Företagande är roligt har jag insett - men varför? Jag gillar att känna att jag har saker att göra helt enkelt. Kommer ni ihåg CD-skivan som jag lyssnade på? Din möjlighet NU. Jag har tänkt på den flera gånger, men utan att ta mig i kragen och lyssna klart. Däremot är jag stolt över att jag har ordning på bokföringen och papprena. Jajemän!

Tanke 4
Veckan i stort. Tar det lite lugnare. Lite långsammare. Men faktum är att jag ska ut till Botkyrka imorgon. Hur vet jag ännu inte. För som sagt, allt verkar stå still. Igår gick jag in till stan, eftersom snön och kylan gjorde att tunnelbanan inte gick. Alls. Eller jo, den trafikerade Gullmarsplan-Thorildsplan. Så jag tog bussen över bron för att sedan fortsätta till fots. På fredag ska jag träffa en vän och vi ska räkna på några statistikuppgifter. Och mässa efteråt.

Tanke 5
Saker att se fram emot - helgen - morfar kommer! Sedan har jag bokat en klassisk massage i mars. Det känns nästan för bra! Och om en dryg timme träffar jag mina tisdagstjejer! Och Alice i Underlandet är bokat till den 7 mars...Med Johnny Depp. Det tackar vi för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback