Här huttras det! Men ändå nöjd. Liksom

Det är bara att ta tag i det. Livet. Jag vet, hurtpruttigare (ja, det är Maria som gav mig det ordet) tjej får ni leta efter. Klart att jag tycker om livet, särskilt när jag vet vad det går ut på. Jaså tänker ni, inte bara hurtpruttig, utan vis också - låt höra!

Jag tror nämligen att vår sinnesstämning ska berätta för oss vad som passa bäst att göra. Just nu. Eller känslor, eller kroppsensationer - ni väljer själva. Lyssna på kroppen. Det är inte så lätt - grundläggande är ju till exempel att vi känner hunger - då äter vi. Vi är ledsna - då tröstar vi oss själva (förhoppningsvis). Just nu säger min kropp och knopp "stäng av datorn och kolla på Carnivale medan du dricker ditt favorit - te. Vad gör man? Jo man lyssnar.

Varsågod, en av de låtar som spelas hos mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback