Ord. Högläsning. Fokus.

Det är alltid roligt att komma hem till Anna-Maria eftersom det oftast inkluderar någon aktivitet - dvs, det är inte så att man bara "hänger" där. Idag var det högläsning och jag valde förstås Märk Världen. Föga förvånande hade Anna-Maria redan läst den, men inte de andra. Det var roligt att läsa högt. Jag kunde gissa en av böckerna och det var Gudrun som hade Rensa i Röran med Feng Shui. Tänk, de få meningar som hon läste inspirerade mig massor. Nu ska här införskaffas rensa i röran. Men först kanske vila. Jag måste ständigt påminna mig själv att det är ganska bra att inte göra så mycket. Som en utmaning i sig. Förutom Anna-Maria, Gudrun och hennes två barn så var även en ny kvinna med, som jag träffade för första gången, Sanna. Hon läste också, men nu minns jag inte författarens namn. Boken hette Hon älskade. Jag hade även med mig en bonusbok, den illustrerade boken Visa mig hur, som jag fick i julklapp av Emily.


Anna-Maria hade också en bonus (förutom hiostorien om elefanten Jumbo som hon läste) - en artikel om adopterade ord. Och vi kom fram att vi ska adoptera var sitt ord, något som har "glömts bort" och sedan använda det minst tio gånger under ett år. Jag valde flink. Jag tror nämligen själv att jag är flink och skulle tycka det var väldigt roligt att skriva det på ett CV, som en egenskap. Ja just det. Meritförteckning heter det, inte CV. Har jag fått lära mig idag. Anna-Maria irriterade sig på att ordet andlig inte används lika mycket som förr och att spirituell har tagit över, trots att det finns skillnad i begreppen. Gudrun slog till på stort. Hon ska minsann använda sig av ordet levnadsbana. Och levnadsglad om jag inte minns fel. Anna-Maria var inte riktigt säker, men vi får se. En väldigt trevlig kväll hur som helst!


Nu ska här ändras fokus till tvätt och Carnivale. Punkt. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback