Otroligt vad fredagar kan vara produktiva

Jag är egen företagare. Och trodde hela tiden att jag skulle tycka det var tråkigt med bokföring och siffror. Jag har nu insett att det skulle kunna vara ett roligt jobb, att arbeta med bokföring. Jag säger bara - Just do It! Nu har jag gjort bokslut för förra räkenskapsåret, och jag är inte helt säker på att jag har gjort rätt, vet bara att resultatet stämmer. Sedan har jag konterat och bokfört samtliga verifikationer (kvitton m.m.) - och lagt undan (arkiverat!) förra årets verifikationer. Hur stolt jag är? Jo men visst. Lite så.

Men företaget kan ju inte bara bokföra kostnader, utan det gäller att komma med schyssta fakturor som man själv ställer ut. Hittills i år (idag är det den 22 januari) har jag ställt ut en! Så denna lediga fredag ska bestå av att:

1. Skicka ett artikelförslag till tidningen Metro
2. Söka efter två potentiella respondenter inom området kost och motion
----
3. Äta lunch
4. Gå och träna (ta i nu!)
5. Träffa Line (och kanske Anna-Carina)


Som sagt, jag skulle ha träffat Hanna och hennes familj, men lilla barnet fick kräksjukan...

Det jag har kvar i träningsväg är framsida lår och vader... Jag skulle varit klar den 20 januari, men känner mig ändå stolt över att ha fixat hela kroppen på 12 dagar. Det gör att jag kan fortsätta på det sättet - att det tar ca 12 dagar är bra att veta.

Kommentarer
Postat av: Dorot

Duktiga, duktiga du!!! Kram på dig, vännen

2010-01-22 @ 11:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback