Fri tolkning - Ett Närvarande Problem

Du tittar på mig. Lite frågande, men samtidigt säker. Jag ser dig, men vågar knappt titta. Ovetande och samtidigt osäker. Andetagen löser av varandra. In och ut. Hjärtan slår, i otakt. Jag kan nästan höra ditt. Plötsligt faller en skugga över mitt sinne. Tankar om att jag inte duger finns där. Jag blir ledsen. Det är inte rättvist mot mig. Och inte mot dig heller. Det är där jag måste börja. Med sinnet. Och sedan kan jag prata med dig. Jag önskar att min tystnad kunde tala.


Kvinna på 2010-talet i en stad där Tystnaden tycks regera




Hon verkade vara i en annan värld så därför förändrades hans ansiktsuttryck med hans frågande sinne. Vad var det som bekymrade denna ängel? Han visste ju vad han kände. Och därför blev det svårt när hon inte var närvarande. Hur ska han hantera detta?




Man på 2010-talet i en stad där han varit ett tag
Kommentarer
Postat av: Dorot

Så fint skrivet, tjejen...

2010-07-19 @ 09:56:36
Postat av: Svenne

Yo go girl!

2010-07-19 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback