Ingen annan. Och dagens planering.

Gårdagens tankar
Jag har anlänt, efter en mycket händelserik helg, i Warszawa. Det är varmt, det är stökigt ute på gatorna, det är... storstaden. Men det finns parker. Och kusin att umgås med. Sen, om några timmar, ska jag träffa en kompis. Det är ungefär som det brukar vara. Och tårarna rann på söndag eftermiddag, eftersom det var dags att lämna mitt vattenhål på jorden. Nej, att lämna är inte roligt, att komma fram är bättre. På söndag, i gryningen, badade jag i ett lugnt hav. Och det kom upp för mig vad livet vill. Just nu vill jag egentligen bara hem, att leva i en resväska tär lite grann. Och som sagt, storstaden är inte riktigt min melodi. Saknar min strand, mina tankar och bara varandet. Sen kunde jag förstås ha stannat längre, men lämnandet fanns ju kvar. Så jag satte mig på tåget och bet ihop. Och fick sällskap av ett jättefint ungt par och vi spelade kort nästan hela resan. Eller i alla fall tre timmar! Morfar och morbror kom och hämtade mig. Jag har sovit mycket sedan jag kom hit, men jag tror det är en urladdning. Eller en flykt.

 

Massage var jag ju på två gånger. Och ska nog ringa min sjukgymnast när jag kommer hem. Spänningar sätter sig så lätt i ryggen och nacken. Sen är jag ju helt såld på powerwalking. Att gå snabbt, det är min melodi. Så Årstaviken, där kommer jag hänga när jag kommer hem. Jag har ett problem dock. Jag är rätt duktig på att gå snabbt, men jag vill gärna bli andfådd – och jag har svårt att bli det – trots att jag tar i för kung och fosterland – så. Vad gör jag för fel? För jag tror på det här, men jag vill att endorfinerna ska flöda! Och att hjärtat ska få arbeta. Jag ska jobba på det och om ni har några tips – säg till!

 

Sen vill jag åka till Tyresta Nationalpark också. Som förra sommaren! Men, kanske inte planera alltför mycket. Bara vara, det klarar du också. Men Tyresta är ett måste. Det är det.

 

Imorgon är det lite paus i ledighet. Ska arbeta hela dagen på min brors jobb. Kreativitet vill jag ha nu. Tack. Främst med ett beställningsjobb men även med framtida projekt i form av artiklar. Kanske slå en signal till pappa – måste kolla hur det blir på jobbfronten.

 Dagens planering

Godmorgon i stugan - nu befinner jag mig på brors jobb - och jag har planerat fram tills efter min intervju som jag har klockan 13.00.

9-9.30 Planering av dagen
9.30-10.00 Ta fram de frågor som jag har och kolla igenom dem för intervju kl 13
10.00-10.30 Städa mailinboxen
10.30-11.30 Idésprutan på
11.30 – 12.30 Lunch
13.00-13.45 Tid för telefonintervju
13.45-14.30 Skriva rent, fortsätta med artikelarbetet
14.30 Rast

Så, då tutar och kör vi!

Emilia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback