Beautiful dawn

I am just chasing time again. Nä, men faktiskt inte. Min sömnlöshet leder mig till helt andra saker. Tog en l å n g s a m promenad där jag ännu ej gått. Solen är ivrig och har varit en trogen följeslagare. Och dig vet jag ju var jag har. Gick bland grönt och högt. Ensam. En gång tillsammans. Sen har jag läst vidare i min bok, det går långsamt och jag vänjer mig vid författarens språk. Den ska nog också läsas långsamt. Så är det med det.

* Skissa på frågorna till mina intervjuer (30 minuter)
* Maila mina respondenter (30 minuter)
* Stranden
Blev terassen istället - lite skönt att slippa sanden, men jag saknade vågornas brus!
* Skriva brev
* Powerwalk (60 minuter) Ändrades till långsam promenad
* Kyrkan Jag skippade den, eftersom jag känner att jag behöver vila

Det som är kvar är att skriva lite brev. Om jag vill och orkar. Det jag är mest nöjd med idag är mitt arbete. Och den långsamma promenaden. Och att jag uppskattar familjelivet. Om än på avstånd. Jag vill inte vara för nära heller.

Först när du tar dig ner på jorden, först då kan jag vara din vän (med ena foten utanför, Melissa Horn)

Pepp behöver tas fram. Och jag står i startgroparna. Till något som är mitt liv. Det lilla i det stora, men hjälp mig ändå. Ulliz skrev ett så fint mail idag - och det kändes skönt. Dorota kom också med kloka ord mailvägen. Och här sitter jag och ler mot skärmen. Mina änglar i Sverige!

Strunt: går det att få bruna ben?! Jo, jag vet, totalt ointressant. Men de har stekts på båda sidor men utan något egentligt resultat. Armarna, bröstet och ansiktet skvallrar dock om att jag varit i solen. Men benen, det är en annan femma.










Den här platsen är någon annans, och jag måste hitta ut. Hur ska man älska någon, som har älskat någon förut? (lät du henne komma närmre, Melissa Horn)
Kommentarer
Postat av: Dorot

Benen blir bruna, de med :) Jag lovar!



Oh, jag hade så gärna suttit och pratat med dig nu, vännen....



Ryck upp dig och njut av semestern. Du kanske har svårt att sova pga värmen?



Kram



2010-06-29 @ 21:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback