Earth Hour vs Earth Life

Jag körde extreme - dvs jag hade inget på, inga lampor, ingen dator, ingen mobil...Ja, det kändes rätt bra, låg i sängen, under täcket, och funderade på livet. Kom inte fram till något, men det var inte riktigt meningen heller. Tankesagor och tankeflum. I ett. Nu har jag tända lampor och ska strax borsta tänderna, dricka lite vatten, läsa i min bok och sedan sova. Hur bra som helst.


I mitt förra inlägg skrev jag om hur omotiverad jag var. Men sen fastnade jag i pysslande. Har numer fem kuvert att lägga på lådan och jag hoppas att de kommer fram i tid, innan påsk. Jag gjorde även ett påskkort till en tjej som jag träffade på när jag jobbade med Nutrilett. Och sedan tog jag mina stavar, min ryggsäck och gick nästan hela vägen till Liljeholmen och lämnade kortet där hon jobbar (idag var hon inte där). Sen hittade jag ett erbjudande på jeans och linne som jag inte kunde motstå. Aha! tänker ni. Hon bryter mot köpstoppet - det är en vecka kvar! Men! Jag resonerar såhär: jag kommer inte att använda dessa kläder denna vecka, utan väntar. Dessutom har jag tänkt köpa dem ändå (har nämligen ett par mörka jeans, likadana, och jag var just på jakt efter ett par ljusa...). Så jag hoppas att det var okej.


Sedan gick jag från Liljeholmen till Medborgarplatsen - gick på vigilmässan klockan 17.00 - det var fint. Handlade på ICA (lax, kyckling...) och begav mig hemåt. Hade lite problem med att skära upp laxen (det var liksom ingen liten bit...) men lyckades innan earth hour ordna det samt laga middag åt mig själv (mycket nöjd).






Kommentarer
Postat av: Dorot

Vilket roligt inlägg!! Har du möblerat om i ditt rum? Fint och mysigt med ljus. Hos mig var det likadant men jag hade datorn på som gick på batteri... lyssnade på mantra och njöt av kvällen

2010-03-28 @ 12:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback