En skön dag, bara, helt enkelt

Det jag har blivit bättre på är att njuta av att bara vara. Utan att hela tiden fippla, det vill säga göra saker hela tiden utan ett egentligt slut eller mål. Igår var det lördag och Sven och jag tittade på när söta Anna sjöng sig in i tävlingen som kommer att äga rum i Oslo. Vad bra hon var. Och så undrar man - kommer det att hålla? Ja, det kan det - lite beroende på vad som presenteras i samma forum. För Anna, trots sin unga ålder, har karaktär och hon har en röst som berör. På kyrkfikat idag diskuterades det schlager. Själv var jag lite förtjust i Salem al fakir, men det höll inte hela vägen. Enligt en vän så gjorde Peter Jöback ett bra framträdande - men jag vet inte, jag ska kika igen. Samma vän övertalade jag till en promenad till Skanstull och vi fick njuta av den fina solen och trevligt sällskap. Ämnen som berördes på denna promenad var grupparbeten, solen, spontanitet, planering och saknad. Det kändes bra.

På eftermiddagen tog jag mig an att sköta matbestyr eftersom min familj skulle komma på besök: pappa, syster och morfar. Det blev en linssoppa och gott nybakat bröd med ost. Nu sitter de i köket och spelar kort och jag hör att morfar är väldigt nöjd. Det känns som en bra söndag helt enkelt!






Kommentarer
Postat av: Dorot

vad härligt!!!

kram

2010-03-14 @ 20:14:22
Postat av: Elina

ÅÅ vad god pajen ser ut!!:D

2010-03-15 @ 10:49:49
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback