Huslig med hemligheter...

Det är klart att jag måste berätta. Jag tror jag har gjort mitt första egna recept med eftertanke. För jag var inte riktigt nöjd med de havrekaksrecept som jag hittade på nätet. Inte för att jag letade så förbaskat noga. Men ändå. Så jag började experimentera med rapsolja och smör, att jag inte bara tog smör så att säga. Och sen tog jag bort en stor del av sockret och använde istället agavesirap. Bland annat är det Molly som har inspirerat mig att köpa den sirapen - och nu har jag använt den för första gången! Men innan jag ger er mitt havrekaksrecept så måste Svenne smaka. Och han kommer till Så mycket bättre. Så det får bli senare. Kan avslöja att jag även svängde ihop en deg som nu är på jäsning. Så jag bad Sven köpa lite pålägg. Och mjölk. Min privata mathandlare. Nej, så är det inte, men han brukar hjälpa mig!

Snart är det dags! Kvällsslapperi och lite fika. Ordningen är återställd!


Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar

2010-11-13 @ 23:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback