Morgonförmiddag i Företagandets tecken

Jag lät mig sova ut. Vaknade med en härlig träningsvärk - det verkar som att Indoor Walking i kombination med Cirkelgym är passande för mig! Ni som vill läsa mer om dessa två - klicka in här på Livskick!

I vanliga fall tränar jag Kettlebells på torsdagarna, men det blir att jag hoppar idag - kroppen behöver en vilodag. Däremot ska mamma och jag promenera i Farsta i eftermiddag, jag hoppas att vädret håller i sig!

Såg nu att det är en del nya som kommit till bloggen, kan tänka mig att det är via Jenna som ni har hittat hit! Så jag kör en snabb presentation av mig själv! Om ni inte vill gräva i mitt fina bloggarkiv förstås!

Emilia heter jag och jag är egenföretagare och skribent inom kost, motion, hälsa & psykologi. Nu på senaste tiden har jag gjort ganska många träningsjobb, men jag är också inne på mamma-svängen - det vill säga skriva om mammor i olika format. Oftast skriver jag för olika magasin, men det blir också kundtidningar. Jag trivs med det jag gör och tänker fortsätta ett bra tag till. Jag jobbar också som matinspiratör - då är jag ute och lagar mat i butik, bjuder på smakprover och kränger varor! Det tycker jag är jättekul, att få träffa människor och agera! Tidigare har jag utbildat mig till ekonom, inom marknadsföring och organisation. Alltså mest företagsekonomi. Det är också jag som sköter min egen bokföring i mitt företag och ser till att marknadsföra mig på ett schysst sätt!

Bloggen är som ett vardagsrum dit alla är välkomna. Här skriver jag om min vardag, träning, matlagning, rekommenderar bloggar, tankar om stort & smått.....Ordet är fritt!

Om ni har några frågor är det bara att ställa dem i kommentarerna, eller maila mig på [email protected]

I helgen är det Allt för Hälsan 2010 - så det ska jag sitta med och förbereda - jag ska vara lite reporter åt Livskick, där jag är en fast skribent!

Välkomna hit!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar

2010-11-11 @ 12:37:14
Postat av: Dorot

Jag älskar höstfärger!

2010-11-11 @ 20:04:00
Postat av: linn

Nu fick jag ett litet hugg i hjärtat :-) Jag instruerade både cirkel och indoorwalking på mitt förra gym när jag bodde i Nyköping. Älskar de träningsformerna!

2010-11-11 @ 20:08:31
URL: http://drivkraften.blogg.se/
Postat av: Jenna

Kul att gå in och läsa om vad du oxå tyckte om friskispassen, och superkul verkar det vara att skriva åt livskick :) Hopas själv på att få utveckla mitt skrivande en dag. Jag hoppas att jag hinner med hälsomässan i helgen. Verkar vara en hel del spännande föreläsningar som skulle vara kul att gå på. Ha nu en riktigt grym helg tjejen! kram

2010-11-12 @ 23:11:28
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback