Läsa. Te. Matplaner (?)

Jag känner faktiskt HUR jag blir friskare. Jag har varit noga med att göra ingenting. Inte ens titta på klockan. Inte ens tänka tanken jobb. Jag tillåter mig själv att läka. Den självläkande människan, är inte det en bok? Min granne håller på att banka, nu har han gjort det i en kvart. Jag funderar på hur reglerna fungerar. Om det liksom är ok att göra det på en lördagkväll. Det står att man inte ska spika eller borra kvällar eller nattetid. Jag tycker det är lite kväll just nu. Men väntar tills det har gått en timme. Uppdatering: han slutade!

Som sagt, läsning har varit på schemat och jag funderar på att skriva en recension av boken Konsten att äta, träna och må bra (Paul Chek). Det är inte helt lätt att svara på de formulär som finns i boken (jajemän, jag tänkte testa en icke-diet, äta efter ämnesomsättningstyp) men jag kom fram till att jag är en proteintyp - något som jag misstänkte.

Apropå mat blev det mungbönegryta till lunch. Med ris. Som mellis blev det lite mandlar och russin. Sa jag att jag dricker mycket te? Nu blir det snart mörkt - så jag ska tända lite ljus. Funderar på om det är något sevärt ikväll? Vet att min kompis Kinga rekommenderade något på SVT play som handlade om sömn. Jag tror jag ska titta på det. Middagen ja. Det är snart dags att äta igen. Linssoppa med avokadomackor får det bli.

Måste säga att jag är stolt över mig själv. Att jag har tagit det så lugnt. Det har verkligen behövts. Sen funderar jag på detta med tid. Att vi många gånger upplever det som bristvara. Men kanske att vi tänker fel och hanterar tiden på fel sätt? Kan det inte vara så att vi ska ta allt som vi måste göra och tänka i månadstermer? Istället för att tänka att "jag missade träningen den här veckan" så kan vi tänka, att jag hinner träna denna månad. Jag tror inte att när vi väl ska lämna jordelivet så kommer vi att minnas HUR mycket vi hann med. Utan det är närvaron och lyckan som ska vara i fokus. Tycker jag då alltså.

Ny månad. Oktober. Min syster fyller 20 år. I förra året gjorde jag detta i oktober (klicka på oktober 2009 om ni vill kika):



- jag uppmanade mig själv att inte gasa och bromsa samtidigt
- jag var med i Blog Action Day (ska vara med i år också - återkommer!)
- jag umgicks med finaste vännerna!
- gjorde min första egna prinsesstårta till syster
- jag fick min första artikel såld (Gröna Linjen)
- jag var hos mormor och morfar och fick den årliga förkylningen!
- jag rustade mig mot november genom att ha saker att se fram emot - kanske en favorit i repris!
- hahaha - jag var dubbelförkyld - precis som nu! och jag blev också besviken på mig själv! Vadå repris???
- jag inspirerades av dåvarande Bloggvärldsbloggen för att skriva inlägg med speciella teman
- Umgicks med Maria och då, lilla, Klara
- Avslutade månaden med Allhelgona tillsammans med Svenne










Kommentarer
Postat av: Svenne

Fina bilder, och nu har jag klippt mig

2010-10-02 @ 19:26:23
Postat av: Susanne

Svar: Ser fram emot en orange bild från dig!



Skönt att du håller på att piggna till!



Kram

Susanne

2010-10-03 @ 09:41:37
URL: http://kandy.se
Postat av: Dorot

Så härligt det ser ut vännen!

Jag saknar dig mycket. Hoppas vi kan ses snart.

Kram

2010-10-03 @ 16:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback