Måndag - inte som alla andra

Nu känns det på riktigt att vi går mot kallare tider. Men det gör ju att annat kan komma i fokus - mysiga hemmakvällar med tända ljus, bra böcker att läsa, Idoltittande...Ja, du väljer förstås själv. Jag satt och läste i bloggen om förra november. Det verkade hända saker där och då. Det märks också på sättet jag skrev på. Jag verkade genuint vara i någon förändringsfas. Det var kul att läsa.

Då jag fortfarande är bebodd av snörvel & snyt, så kommer denna måndag att vara lugn. Men i närvarandets tecken ska jag försöka skriva klart en artikel, ett första utkast. Ah, bäst att göra en lista, i vanlig ordning. Så att det ändå blir lite produktivitet och effektivitet. Men i lugn takt!

FÖRETAGSBITEN
- arbeta med artikel (ca 2 timmars fokus) - skicka till L som ska hjälpa mig med korr och feedback
- läs i boken om bokföring och årsbokslut - och formulera frågor till min rådgivare (köpte en tjänst där man kan ställa frågor inom området ekonomi, juridik och marknadsföring) - (1 timme)
-Sammanställa mina idéer i ett dokument. För att sedan kunna göra synopsis till varje vid senare tillfälle (1 timme)

STOPP - mer än så ska vi inte göra.

ANNARS DÅ?
- Läsa mer i boken Konsten att äta, träna och må bra (höra av mig till förlaget för att kunna recensera boken...)
- lite städ & disk
- handla mat på ICA Svedmyra (eventuellt idag, men det funkar bra imorgon också)
- träffa Dorota i Sigtuna för en promenad på kvällen!




Saknar mina promenader....
Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar :)

2010-10-04 @ 13:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback