Vi närmar oss målet!

Gårdagen var kanske inte den bästa ur effektivitetsperspektiv. Och det är jag lite stolt över. Jag hade svårt att hitta lugnet - så jag städade ordentligt. Det gjorde att företagsdelen fick sig en utfrysning. Men jag hann jobba någon timme i alla fall. På kvällen hälsade jag på mamma, och vi åt middag och ringde mormor och morfar! Jag fick ett par Hello Kitty strumpor och lite annat. Mamma tyckte jackan som jag köpte var fin. Och jag måste säga att den är precis så varm som jag vill ha den, plus att den har en härlig krage!

Idag kommer jag använda mig av gårdagens lista. Och inte lägga till någonting. Jag har inget behov av att maxa dagen med massa saker. Och det är väl snarare skönt att klara av det som man företagit sig, istället för att ha en lång lista som aldrig tycks ta slut?

Målet ja. Det är ju friskhet - och nu känner jag att imorgon kommer jag vara fit for fight. För yogan.

Jag har börjat handla mer och mer ekologiskt. Kan vara att jag inspireras av boken som jag läser. Men jag lägger hellre pengar på bra mat (och schyssta förhållanden för maten) än till exempel kläder och annat. Sån är jag.

Skulle ha träffat Dorotka igår, men hennes plan var sent ute. Men vi får planera en träff, jag vill ju gärna hälsa på henne!

I söndags var jag på eat, pray, love. Och jag tyckte om den - en feelgood film. Jag tyckte Julia Roberts gjorde en bra rollprestation, men framför allt tyckte jag om den frihet som presenterades i filmen. Det var en scen där Liz (J. Roberts) ber till Gud för första gången - det var starkt. Det var kul att träffa Kinga också - och är stolt över den numer psykologistuderande tjejen!




Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar :)

2010-10-05 @ 12:28:30
Postat av: Dorot

Vissa har aldrig tur när de reser.... Planet jag skulle flyga med var inställt och det senare var försenad för det fattades en passagerare... suck. Hoppas jag kan åka hem utan sådana äventyr.



Vi måste träffas snart gumman

Kram

2010-10-05 @ 15:26:46
Postat av: Molly

hej emilia!

hoppas att allt är bra med dig!? här är det finfint :)

vad läser du för bok? den låter intressant. är som sagt också intresserad av ekologi.



du skrev att du skriver för en hemsida, är det den som hette fitmama förut? :) jag brukar vara inne på den rätt ofta, finns mkt läsvärt där.



du får ha en fortsatt bra dag och vecka! kramkram

2010-10-05 @ 15:45:35
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback