Att fokusera. Att kunna göra en sak i taget.

Planen var tvättstugan. Den modifierades till längre sömn. Jo tack, jag håller fortfarande på att återhämta mig från bröllopsfestandet. Nu är klockan snart halv tolv och jag känner en aning stress över att jag inte påbörjat dagen än. Okej, frukosten har jag fixat, men sen då?

För ganska länge sedan läste jag en bok om kreativitet. Där gavs rådet att skriva morgonsidor. Jag känner mig lite sugen på det. Men det som nog ska göras, i lugn och ro, är en planering för dagen. Jag har några viktiga saker som ska göras (företaget) och senare ikväll ska jag på kurs i kyrkan. Efter kursen ska jag joina några vänner, det är en som fyller år. I allt detta skulle jag vilja få in någon form av fysisk aktivitet - vad sägs om daglig genomkörare (yoga) och ett kortare benpass? Jag tror egentligen inte på att pressa in hur mycket saker som helst denna dag. Jag behöver lyssna till min kropp - den är lite i obalans. Det märks genom magen och genom huvudet.

Lyssnar just nu på:
Regina Spektor
Anna Ternheim
Robyn
Melissa Horn
Klassisk musik
Phil Collins

Längtar till:
Komma helt över gammal, rostig kärlek (we´ve all been there...)
Yogan på onsdag
Söndag, det är nåt med söndagarna!
Att bygga mitt bord till köket, där jag ska ha mina blommor, och under ska jag gömma återvinningen
Möta Dig (vem är du?)

Vill:
Komma i mitt livs form!
Köpa nya promenadskor som även går att springa i
Möta dig (ja, vem är du nu då??)
Bli ännu mer yogiserad
Sjunga





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback